Stemt u in een andere gemeente dan de gemeente waar u woont? Dan heeft u een kiezerspas nodig.

Kiezerspas aanvragen

U vraagt uw kiezerspas aan bij de gemeente waar u ingeschreven staat. Dit kan op 3 manieren: online, schriftelijk of persoonlijk.

Bewaar uw kiezerspas goed. U krijgt geen nieuwe pas als u de kiezerspas kwijtraakt.

Online aanvragen

Aanvragen kiezerspas

  • Vul het online aanvraagformulier in. U logt in met uw DigiD. Houd uw gebruikersnaam en wachtwoord bij de hand.
  • U kunt tot uiterlijk vrijdag 12 maart 2021, 17.00 uur online een kiezerspas aanvragen bij de gemeente.
  • U krijgt binnen 3 werkdagen een kiezerspas thuisgestuurd.

Schriftelijk aanvragen

  • Vul het aanvraagformulier voor een kiezerspas in. U kunt dit formulier downloaden op de website van de Rijksoverheid, ophalen in het gemeentehuis of aanvragen via e-mail verkiezingen@albrandswaard.nl of bel (010) 506 11 11.
  • Stuur het ingevulde formulier en uw stempas naar Gemeente Albrandswaard, t.a.v. Team Verkiezingen, Postbus 1000, 3160 GA Rhoon.
  • Het formulier moet uiterlijk op vrijdag 12 maart 2021 om 17.00 uur door de gemeente zijn ontvangen.
  • De gemeente stuurt u een kiezerspas.

Persoonlijk aanvragen

  • U kunt tot uiterlijk vrijdag 12 maart 2021, 17.00 uur persoonlijk een kiezerspas aanvragen bij de gemeente. Maak hiervoor een afspraak of bel (010) 506 11 11.
  • Neem uw stempas en een geldig identiteitsbewijs mee.
  • U krijgt meteen een kiezerspas van de gemeente.

Welke regels gelden er?

Heeft u een volmacht aangevraagd of per brief gestemd? Dan kunt u geen kiezerspas aanvragen.

Heeft deze informatie u geholpen?